Autoverhuur van Avis op Ibiza

Een auto huren op het mooiste van alle Spaanse eilanden

Ibiza is wereldberoemd vanwege haar partyscene, maar vaak wordt vergeten waarom de toeristen hier in de eerste plaats naartoe kwamen: de prachtige natuur van het eiland en haar pittoreske dorpjes. Met een auto uit onze vloot kunt u al deze pracht met gemak bezoeken, of gewoon een feestje gaan bouwen natuurlijk.

Nu reserveren

Diensten van Avis op Ibiza

Avis biedt u op dit eiland in de Balearen twee kantoren, een op de luchthaven en een in de zeehaven in de gelijknamige hoofdstad voor wie per veerboot van het vasteland komt. In deze kantoren staan wij u dagelijks te woord met speciale diensten voor autoverhuur zoals onze Preferred-service of de verhuur van babyzitjes en GPS-toestellen.

Een eiland van contrasten

Dit is een eiland van uitersten. Aan de ene kant vindt u er het massatoerisme en aan de andere kant luxe villa’s gelegen in paradijselijke natuurrust. Overdag komt u vooral gezinnen met jonge kinderen tegen en ‘s nachts jongeren die van discotheek naar discotheek gaan om tot het ochtendgloren te dansen en te feesten. In de winter strijkt de grijze bevolking van Europa hier neer om te genieten van het zachte winterweer. Het imago van Ibiza is jong, snel en hip. Maar daarnaast vindt u hier ook heel wat rust, natuur en cultuur. Het hippiegevoel dat hier heerste toen toeristen voor het eerst aankwamen in de jaren zestig is nu helemaal terug met tal van mooie en afgezonderde plekjes om uw spirituele zelf te ontdekken, ver weg van al het feestgedruis. Het is ook hier dat u de meeste kans maakt om één van de vele bekendheden tegen te komen die hier op vakantie komen.

De belangrijkste reden om hiernaartoe te komen zijn natuurlijk de prachtige stranden. Er zijn er in totaal meer dan 80 op het eiland om uit te kiezen. De stranden variëren van witte zandstranden om heerlijk te zonnebaden tot kiezelstranden waar u fantastisch kunt snorkelen. Waar u ook bent, er is hier altijd wel een leuk strand in de buurt met een heerlijk restaurant of gezellige bar om even uit te rusten. Wie houdt van veel mensen en veel gelegenheden om te eten en drinken trekt best naar een strand als Playa d’en Bossa, San Antonio of Santa Eularia. Wie zich liever Robinson Crusoë voelt, kan naar volledig afgezonderde baaitjes gaan als Cala Xarraca of naar Ses Salines als u liefst van al volledig zonder badpak de zee induikt. Het zand op het strand van Cala boix is volledig zwart en op Cala Benirras kunt u iedere avond een evenement meepikken, van rockbands tot vuurspuwers en jongleerders. De meeste stranden zijn goed bereikbaar met uw huurauto van Avis via het goed onderhouden wegennetwerk.

Bezienswaardigheden op Ibiza

Er is natuurlijk nog heel wat meer te doen en zien op dit Balearische eiland dan alleen maar zonnekloppen en discodansen. Bezoek bijvoorbeeld ook eens D'Alt Villa of de oude stadskern van de hoofdstad, gebouwd in de zestiende eeuw met de nog oorspronkelijke stadsommuring volledig intact. Op de kathedraal in het midden van dit historische centrum krijgt u een geweldig uitzicht over de stad en een deel van het eiland. Ook de Marina (de haven) is zeker een bezoekje waard. Het is een vredige en rustige plaats waar u koffie kunt drinken naast één van de vele eigenaars van de prachtige jachten die er liggen aangemeerd. In de winter ondergaat de zone een volledige metamorfose en is de promenade gevuld met drag queens die proberen zoveel mogelijk op te vallen.

Bent u meer een natuurliefhebber dan mag een bezoekje aan Las Salinas, de zoutvlakten, niet ontbreken. Dit is tegenwoordig een natuurreservaat waar u onder andere flamingo’s kunt gaan bewonderen. Daarnaast zijn er heel wat prachtige grotten te bezoeken, zeker de moeite in de zomer als het wat te warm wordt in de zon om onder de grond wat afkoeling te zoeken.

U kunt ook een bootje nemen naar één van de omliggende eilanden of een daguitstapje maken naar het nabijgelegen eiland Formentera, waar Avis ook autohuur biedt. Voor de winkelfanaten zijn er tal van marktjes en één van de topattracties van het eiland is het hippiemarktje met handgemaakte kledingstukken, exotische sieraden en kunstvoorwerpen. Vergeet natuurlijk ook niet wat energie op te doen in één van de vele toprestaurants van het eiland, velen daarvan met een exclusieve ligging met zicht op zee.

Binnenkort nieuw adres in Aalst. Momenteel levert AVIS op uw domicilie adres
TEL: +32 53 70 82 70

Of contacteer ons via e-mail

Openingsuren

U wenst een wagen te huren? BEL of MAIL ons. Wij helpen u graag snel verder.

Weekdagen: 8.30-12 u. en 13-17 uur.

Zaterdag, Zon- en Feestdagen:
enkel op afspraak.

AVIS AALST is een autoverhuurbedrijf.

Binnenkort opening nieuw filiaal! Wij leveren huurwagens op uw domicilie adres.